חדרי אמבטיה גם פונקציונאליים וגם מעוצבים

לפרטים נוספים ומחירים חייגו 050-9695276 עוד היום!

חדרי אמבטיה הינם מקום בו אנשים מבלים לעיתים גם מספר פעמים ביום. זהו אחד החדרים הפונקציונאליים ביותר בכל בית והוא יכול לשמש גם הרבה מעבר לכך, גם למטרות פינוק ורוגע. רבים משקיעים בעיצוב החדר שיהיה גם שימושי וגם נעים, ובוחרים בסגנון העיצוב שהכי מתאים לרצונות ולטעמים שלהם. יש גם כאלה שמתקינים ג'קוזי או סאונה דווקא באופציה של חדרי אמבטיה ולא במרפסת או בחצר, בגלל שהחדר מספיק גדול לשם כך והם רוצים שזו תהיה הפינה המרגיעה והאינטימית שלהם.

חדרי אמבטיה מגדילים את החדר

ישנם בתים שבהם מראש תוכננו חדרי אמבטיה גדולים שאפשר להתקין בהם למשל ג'קוזי, אמבטיה גדולה ועוד. במקרים אחרים, חדר אמבטיה עלול להיות קטן במידה ניכרת, ואם לא רוצים לעשות ממש שיפוץ הכולל החלפת קרמיקה, ריצופים ושבירת קירות בכדי להגדיל את החדר, ניתן לשחק עם העיצוב כך שייתן אשליה שהחדר גדול ממה שהוא בפועל. אחת הדרכים לתת אשליה של גודל, היא להשתמש באריחים בדוגמאות אלכסוניות. האשליה האופטית שזה יוצר הינה חדרי אמבטיה גדולים יותר. כשהחדר אינו גדול א התקרה גבוהה, הדבר מעניק תחושה שהחדר קטן יותר, לכן אם נרצה להשיג תוצאה הפוכה, אפשר להנמיך את התקרה ובכך להשיג אפקט של הגדלת החדר. אפשר לעשות זאת על ידי שימוש בקיר גבס, ואם ניצור שם משטח אחסון, הרי שהשגנו שתי ציפורים במכה אחת. בבת אחת חדרי אמבטיה "גדלים" מבחינה ויזואלית, וגם יוצרים פתרון אחסון נוסף מבלי לגרוע משטח הבית, ובכך גם להוריד מהעומס ומהבלגן. דרך נוספת בה אפשר לתת אשליה של חדר אמבטיה גדול יותר היא להשתמש במראות, ככל שהמראות מכסות שטח רחב יותר, כך תינתן אשליה של חדר גדול יותר. מבחינת האריחים, ככל שמשתמשים בגודל קטן יותר, מראה החדר מבחינת הגודל הולך ביחס הפוך, כלומר אריחים קטנים נותנים אשליה של חדרי אמבטיה גדולים יותר. גם התאורה משפיעה במקרים כאלו, ולכן חשוב להשקיע בתאורה המתאימה. צבע בהיר גם הוא מעניק תחושה של חדר גדול יותר, אך אפשר לשלב גם דוגמאות ומעט צבעים שמחים בכדי תרום לאווירה נעימה יותר, ופה כדאי לציין שדווקא דוגמאות על הקיר או הרצפה נותנות תחושה של חדר גדול יותר.

טיפים לעיצוב חדרי אמבטיה

לאבזר חדרי אמבטיה יכול להיות מאוד נחמד, יש הרבה מאוד פריטים ורהיטים ששווה לרכוש, אך כדאי לקחת מראש מידות מדויקות ולהתאים את הכל למגבלות שמכתיב גודל ומבנה חדר האמבטיה. ישנן באינטרנט תוכנות שמאפשרות הדמיית חדרי אמבטיה וכדאי להשתמש בהן כדי לקבל תמונה יותר ברורה של איך ייראה החדר לאחר תום העיצוב. רכישת ארונות אמבטיה יכולה לתרום הרבה למראה החדר והרבה מתלבטים בין רכישת ארון מוכן לבין ארון בהזמנה אישית, למשל על ידי נגר. אם יש לכם בראש תמונה של איך אתם רוצים שהארון ייראה, ולא מצאתם פריט שכזה בחברות השונות, אז אולי כדאי שתשקיעו בהזמנה אישית. קחו בחשבון שהדבר עשוי להיות יקר יותר, אך לפעמים שווה להשקיע מעט יותר כדי לקבל חדרי אמבטיה שיהיו לרוחכם ולטעמכם. בכל מקרה, מלבד העיצוב של הארונות והתאמתם לגודל האמבטיה ושאר הפריטים, חשוב לוודא כי הם באיכות שתחזיק מעמד לאורך זמן.